|
Salgs- og Leveringsbetingelser
1. Generelt
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle tilbud, salg og leverancer
med mindre andet er skriftligt aftalt mellem parterne. En kontrakt indgået med
2ways IT er først bindende for 2ways IT når denne er bekræftet.
2. Priser
Alle priser er angivet i danske kroner og eksklusive moms. 2ways IT’s priser
fremgår af den til enhver tid gældende prisliste eller med baggrund i et
konkret tilbud, som tillige indeholder information om leveringsterminer,
installationsydelser etc. 2ways IT forbeholder sig ret til, som følge af
ændringer i valutakurser, told, skatter, afgifter m.v. vedrørende den aftalte
leverance, at korrigere priserne i henhold til sådanne ændringer.
3. Betaling
Betaling skal ske senest den dato fakturaen angiver som sidste rettidige
betalingsdag.. Såfremt en sidste rettidige betalingsdag ikke er angivet, skal
betaling ske kontant ved levering. 2ways IT er berettiget til at beregne renter
og rykkergebyrer af den til enhver tid forfaldne saldo med op til 2 % pr. måned
indtil det forfaldne er betalt, såfremt betaling sker efter forfaldsdag. Købers
indbetalinger afskrives først på tilskrevne forfaldne renter og omkostninger.
Derefter på gælden. Køber er ikke berettiget til at modregne eventuelle modkrav
på 2ways IT, som ikke er skriftligt anerkendt af 2ways IT, og har ikke ret til
at tilbageholde nogen del af købesummen på grund af modfordringer af nogen art.
Såfremt levering udskydes på grund af købers forhold af nogen art, er køber
forpligtet til at betale til 2ways IT, som om levering var sket til aftalt tid.
2ways IT kan dog ved skriftlig meddelelse fravige dette.
4. Ejendomsforbehold
2Ways IT forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele
købesummen inkl. leveringsomkostninger samt evt. renter og omkostninger er
betalt fuldt ud.
5. Levering
Levering sker ab lager 2ways IT adresse. Levering sker
for købers regning, med mindre det udtrykkeligt fremgår at
leveringsomkostningerne er inkluderet i prisen.
Leveringsomkostningerne (fragt, porto, pakning m.v.) fremgår af 2ways IT’s til
enhver tid gældende prisliste. Leveringstiden er fastsat efter bedste skøn i
overensstemmelse med de forhold, der foreligger ved tilbuddets fremsættelse
eller aftalens indgåelse. 2ways IT kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af
leverancer, men vil altid bestræbe sig på rettidig levering. Hvis en vare ikke
afhentes inden 7 dage efter fakturadato, forbeholder 2ways IT sig ret til at
opkræve fragtomkostninger samt et ekspeditionsgebyr på kr. 250,00 DKK ekskl.
moms pr. ordre.
6. Bestillingsfejl
Varer tages generelt ikke retur. I særlige tilfælde kan returnering af varer /
annullering af ordrer ske ved forudgående skriftlig aftale, og gælder kun
lagervarer i uåbnet original emballage, og altid senest 14 dage efter
leverance. Bestillingsvarer samt ordrer på PC, Notebooks, printere, kabler, PC
software kan ikke annulleres og tages ikke retur. 2ways IT forbeholder sig ret
til ved returnering af varer/annullering af ordrer at opkræve et
returneringsgebyr på 15 % af faktura-værdien, dog min. kr. 150,-. Varerne krediteres
til gældende dagspriser minus returneringsgebyr.
7. Produktinformation
Der tages forbehold for fejl og ændringer i oplysninger i brochurer og øvrigt
salgsmateriale. Eventuelle fejl og ændringer kan ikke gøres gældende over for
2ways IT.
8. Produktændringer
2ways IT forbeholder sig ret til uden varsel at ændre
produkterne eller dele heraf såfremt dette sker uden funktionsmæssig ulempe for
køber.
9. Immaterielle rettigheder
Enhver leverance af produkter sker med respekt af de
pågældende indehaveres immaterielle rettigheder og 2ways IT er uden ansvar af
nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.
10. Mangler og reklamation
Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som
ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal
køber straks give 2ways IT skriftlig meddelelse herom samt anføre, hvori
manglen består. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og
ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. 2ways
IT kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage ny levering. Forandringer
eller indgreb i det købte uden skriftligt samtykke fritager 2ways IT for enhver
forpligtelse. Såfremt 2ways IT anmoder derom, skal køber umiddelbart efter
reklamationen, for købers regning og risiko returnere den angiveligt
mangelfulde vare i original emballage. 2ways IT forbeholder sig retten til
enhver tid kun at modtage den angiveligt defekte del. Såfremt 2ways IT har
påtaget sig at yde service ved en særskilt aftale herom omfatter
serviceforpligtelsen alene de solgte produkter.
2ways IT forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte.
Hvis varen findes OK efter test, må det påregnes, at varen
sendes retur med en regning for udført arbejde. Først efter test vil 2ways IT
foretage en evt. ombytning / kreditering. Ombytning: Varen ombyttes med
tilsvarende vare og antal, som er modtaget retur.
For Apple-produkter gælder Apples et års
garanti ved handelskøb. Garantien dækker alle fejl på produktet, som ikke er
selvforskyldt eller softwarerelateret.
Ved ingen fejl konstateret, væske-, knæk- eller anden fysisk skade samt afvisning af fremsendt tilbud faktureres et på DKK 300.- ex. Moms og fragt.
Simkort må ikke medsendes. 2ways IT kan ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomne simkort og eller eventuelt misbrug.
2Ways IT kan ikke holdes ansvarlige for eventuelle tabte data i mobiltelefonen. Tag altid back-up af telefonens hukommelse for at undgå tab af data.
11. Ansvarsbegrænsning
Et erstatningskrav overfor 2ways IT kan ikke overstige faktura beløbet for
den solgte enhed. 2ways IT’s erstatningsansvar er begrænset til direkte tab og
2ways IT hæfter ikke for driftstab, avancestab eller andre indirekte tab. 2ways
IT er uden ansvar for forsinkelse eller mangler, der skyldes afhjælpning eller
ombytning eller forsøg herpå. 2ways IT er ansvarsfri såfremt følgende forhold
forhindrer opfyldelse af købet eller gør opfyldelse urimelig byrdefuld:
Arbejdskonflikt eller anden omstændighed som parterne ikke er herrer over,
såsom brand, krig, mobilisering eller lignende, beslaglæggelse,
valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, almindelig
vareknaphed, restriktioner af drivkraft samt mangler eller forsinkelse af
leverancer fra underleverandør, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte
omstændigheder eller omstændigheder i øvrigt, der væsentligt har vanskeliggjort
2ways IT’s opfyldelse af aftalen. Omstændigheder som nævnt, der var indtruffet
inden tilbuddets afgivelse/aftalens indgåelse medfører kun ansvarsfrihed
såfremt deres indflydelse på aftalens opfyldelse ikke kunne forudses på dette
tidspunkt.
12. Produktansvar
I det omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om
produktansvar gælder følgende begrænsninger: 2ways IT er kun ansvarlig for
skade forårsaget af en af 2ways IT leveret vare eller ansatte i det omfang, det
kan bevises at skaden skyldes denne eller hans fejl eller forsømmelse.
13. Transport af rettigheder og pligter
2ways IT er berettiget til at overdrage samtlige rettigheder og pligter i
henhold til aftalen til tredjemand.
14. Tvister
Enhver tvist mellem 2ways IT og køber skal afgøres efter dansk ret med
Københavns Byret/Østre Landsret som Værneting. |
|